Hvor meget må forretninger opkræve i fluesmækkergebyr?

Jeg har ledt efter reglerne for forretningers ret til at kræve gebyrer ved brug af dankort i "fluesmækkeren". Eller nærmere betegnet, hvor stort et gebyr de har ret til at tage.

SVAR:

Det er klart i strid med lov om betalingskort at opkræve gebyr ved brug af "fluesmækker". Derfor har forbrugerombudsmanden udstedt påbud til kortudstederne om at ophøre med sådanne gebyrer.

Skulle du komme ud for det, kan du med fordel klage til forbrugerombudsmanden.