Banks afhentning af båd

Vedrørende afhentning af båd.

Kan De fortælle mig, om en bank har lov til at afhente en båd, når afdragene var betalt, og derefter sende mig en regning på kr. 102.000. Bådens pris var 320.000.

Båden var en udlejningsbåd. I regningen, som banken sendte mig, var der ikke modregnet afdrag på båden. Senere har jeg fået oplyst, at banken selv har købt båden, og derefter solgt den for kr. 321.279,64.

Venlig hilsen

JJ

Svar:

Banken har naturligvis ikke haft ret til at afhente din båd. Vi kan næsten ikke tro, at en bank kan handle på den måde, som du beskriver det.

Vi vil råde dig til hurtigst muligt at rette henvendelse til den lokale advokatvagt, hvor du gratis kan få en advokat til at se på sagen, og råde dig til, hvad der videre skal ske. Du kan på denne linie læse mere om advokatvagterne på emne nr. 162