Har min ekshustru overtaget mit medlemskab af boligforeningen?

Jeg vil gerne spørge, om Arbejdernes Boligforening kan overdrage mit medlemskab i boligforeningen til min fhv. hustru, som overtog lejligheden med dertil hørende forpligtigelser og rettigheder, da vi blev skilt.

Jeg overdrog ikke mit medlemskab, men det mener boligforeningen, der har givet det til min fhv. hustru.

Jeg har haft mit bolignummer siden 1967. De kræver nu 250,00 kr. for et nyt medlemskab.

Svar:

Ja, det kan boligforeningen, når din ekskone forbliver boende i lejligheden efter skilsmissen. Hun har fortsat lejemålet, og en af forudsætningerne har været, at hun samtidig har fået overdraget dit medlemskab af boligforeningen.