Hvordan kan vi gøre min ratepension til særeje?

Jeg har et spørgsmål vedr. særeje/fælleseje.

Det drejer sig om, at jeg overvejer at gifte mig. Diskussionen om særeje kontra delingsformue opstår naturligt i denne forbindelse.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at få belyst, hvorledes man kan arrangere sig med delingsformue, men med særeje på ens ratepension.

For hvis der er delingsfomrue på de penge man tjener, hvordan kan man så opretholde et særeje på sin ratepension?

Svar:

I kan inden vielsen oprette en ægtepagt, hvor det anføres, at indeståendet på din ratepension pr. vielsesdatoen skal være dit kombinationssæreje eller dit fuldstændige særeje. Policenummer eller kontonummer og saldo skal angives.

I kan også tilføje i ægtepagten, at fremtidige indskud på kontoen skal være dit særeje.