Kan jeg med en vagt forhindre min ekshustru i at møde op ved mit bryllup i kirken?

Det er nu 3 år siden, at jeg blev skilt, og på lørdag ser jeg frem til at blive gift igen. Desværre har min ex-hustru annonceret at hun planlægger at møde op. Mit spørgsmål er derfor:

Kan jeg med en vagt forhindre min ex-hustru i at være tilstede i kirken til mit kommende bryllup eller er det et offentlig ceremoni?

(spørgsmålet stilles i lyset af at eksempelvis gode råd fra Fzamilieretshuset ikke plejer at hjælpe)

Svar:

Da der er offentlig adgang til gudstjenester og andre kirkelige handlinger, har du ingen mulighed for at forbyde din ex-hustru i at møde op i kirken.

Du kunne have valgt en borgerlig vielse, hvor du kan bestemme, hvem der må overvære den.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk