Kan min mands gæld til politiet modregnes i min overskydende skat?

I forbindelse med min mands gæld til politiet (sagsomkostninger) har jeg et spørgsmål.

Det er klart for mig, at hvis han får penge tilbage i skat, vil de blive modregnet i gælden.

Hvad hvis det er mig der får penge tilbage i SKAT – kan de så også modregne i det, når vi er gift ?

Har det betydning, om vi blev gift før eller efter han stiftede gælden ?

SVAR.

Der kan ikke ske modregning i din overskydende skat, da du ikke hæfter for din mands gæld til politiet.

Dette gælder, uanset om gælden er stiftet før eller under ægteskabet.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.