Hvad ske der, hvis jeg sælger min mands knallert og bruger pengene på en wellness-tur?

Hvis jeg sælger noget af min mands bodel f.eks. en knallert til ca. 10.000 kr. og bruger pengene til f.eks. en wellnesstur til mig selv, uden hans samtykke, hvad vil konsekvensen så være for mig, hvis han ikke samtykker. Vi har fælleseje

SVAR:

Du risikerer at blive straffet, da du ikke må sælge din mands ejendele

Din mand vil formentlig kunne kræve knallerten tilbage fra køberen, selv om denne var i god tro, og hvis det sker, skal du selv tilbagebetale de 10.000 kr.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.