Må min mand købe anparter i vindmøller og skibe uden mit vidende?

Min mand og jeg har formuefællesskab i vort ægteskab.

Må min mand så købe anparter i vindmøller og skibe uden at jeg oplyses om det?

Hvis det er tilfældet, findes der så en metode til at få det afdækket, så jeg kan få vished om købene?

SVAR:

Din mand har ikke pligt til at oplyse dig om sine indkøb af anparter i vindmøller eller skibe.

Du kan rekvirere kopi af din mands regnskaber og selvangivelser hos skattevæsenet. Det er gratis og din mand får det ikke at vide.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.