Kan jeg blive skilt, når vort ægteskab aldrig er blevet fuldbyrdet?

Jeg har været gift med min mand i ca. 4 år. Jeg må indrømme at der faktisk fra starten var problemer med alkohol fra mandens side.

Han havde ved vores ægteskabs indgåelse en gæld på mere end en halv million, den hverken kan eller vil jeg være med til at betale,  men fogeden kom i tide og utide.

Nu til mit spørgsmål: Som sagt er vores ægteskab aldrig fuldbyrdet.

Kan jeg blive skilt uden først at skulle separeres?

Eller skal der gå 6 måneder?

Svar:

Du kan ikke på dette grundlag blive skilt uden forudgående separation.

Der er ikke i lovgivningen noget krav om, at et ægteskab bliver "fuldbyrdet"

Du må nøjes med at søge om separation nu

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Ryesgade 31,
8100 Århus C
Tlf. 86130600