Kan jeg lave vores ægtepagt om med en generalfuldmagt fra min mand?

Kan jeg med en generalfuldmagt fra min mand lave min mands og min ægtepagt om?

Vi vil gerne have den vi har omformuleret.

SVAR:

Nej, det kan du ikke

Ægtepagter skal underskrives personligt af begge parter, som skal være ved deres fornufts fulde brug, og du kan derfor ikke underskrive denne på vegne din mand, selv om du har en generalfuldmagt eller en fremtidsfuldmagt.

Du kan heller ikke oprette testamente for din mand i medfør af generalfuldmagten

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus