Skal min arbejdsgiverbetalte ratepension deles ved skilsmisse?

Ved separation og skilsmisse skal pensionen deles, men jeg mener, at en arbejdsgiverbetalt ratepension IKKE skal deles. Dette var oppe for nogle år siden.

Jeg mener, at min ratepension IKKE skal deles ved skilsmisse, er det ikke tilfældet ?

Svar:

Nej, det er ikke korrekt

En kapital - eller ratepension skal deles, uanset om den er arbejdsgiverbetalt eller ej.

Du kan på vor emnedel læse mere om deling af pensionsordninger.

Fra d. 01.01.2007 skal rimelige pensioner ikke deles.