Er det utroskab, at min kone har vist sig nøgen for en anden mand via webcam?

Jeg har læst om hvilke betingelser der skal være til stede for at få en skilsmisse. Jeg læste også at der skal foreligge en skriftlig erklæring fra tredjemand. Så nu har jeg 2 spørgsmål:

1: Hvis min kone er forelsket i en anden hun har mødt på internettet, er det så utroskab hvis de har vist sig nøgne for hinanden via webcam?

2: Hvordan kan jeg få en skriftlig erklæring fra tredjemand, når det kun er os to + en fra den anden side af jorden der har kendskab til forholdet?

Svar:

ad 1: Jeg mener ikke, at din kones adfærd kan betragtes som utroskab i juridisk forstand, og der er således ikke grundlag for umiddelbar skilmisse uden forudgående separation.

ad 2. Erklæringen fra tredjemand kan ikke bruges til at opnå skilsmisse, så du bør ikke spilde din tid med at indhente en sådan.