Kan min kone bare bestille et nyt køkken uden mit samtykke?

Min kone vil gerne have nyt køkken.

Jeg mener ikke, det økonomisk hænger sammen.

Hvis min kone så bestiller et nyt køkken og hvad det indebærer ( håndværkere), kan jeg så gøre indsigelse ? eller må jeg bare acceptere ?

SVAR.

Du kan ikke hindre din kone i at bestille nyt køkken, hvis hun er eneejer af det hus eller den ejerlejlighed, hvor køkkenet skal installeres.

Hvis I begge er ejere af boligen, skal I efter min mening være enige om,  at køkkenet skal udskiftes. Hvis hun bestiller køkkenet alligevel, skal du omgående meddele køkkenfirmaet, at der ikke skal installeres noget nyt køkken. Hvis du forholder dig passiv, har køkkenfirmaet lov til at tro, at du er indforstået med udskiftningen.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.