Skal båndlagte medarbejderaktier deles ved separation?

Jeg sidder med en meget nær veninde, som skal skilles, men hun er nu i tvivl, da hun har medarbejderaktier der er båndlagt 1.1.2003 & 1.1.2005 & 1.1.2007,

Skal disse aktier indgå i deres fremtidige bodeling, mandens navn er jo ikke på aktierne/papirerne, og han er ikke ansat i samme firma.

Svar:

Medarbejderaktierne skal indgå i bodelingen, selv om de er båndlagte

Delingen kan evt. ske på den måde, at manden får halvdelen af aktierne - med med respekt af båndlæggelsen