Har min mand ret i, at jeg ikke kan gøre krav på halvdelen af fællesboet, hvis jeg har været ham utro?

Jeg er flyttet fra min mand, men vi har ikke fået tid i statsamtet endnu med henblik på separation/skilsmisse.

Min mand siger, at jeg ikke kan gøre krav på halvdelen af formuen, hvis jeg har været ham utro. Er det korrekt?

Svar:

Nej, det er bestemt ikke korrekt.

Delingen af fællesboet sker efter de samme regler, uanset om I bliver separeret eller skilt , og uanset hvad der er årsagen hertil.