Kan vi blive skilt ved bevilling, når min mand har været mig utro med en prostitueret?

Jeg skal skilles pga. utroskab (min mand har været utro), men da jeg skulle udfylde papirerne stod der, at min mand skal oplyse, hvem han har været utro med. Nu er det sådan, at han har benyttet prostitueret, og kan af den grund ikke oplyse navn.

Nu er mit spørgsmål så: Er det godt nok at sige/skrive til Familieretshuset, at det er en prostitueret han har været utro med - når han nu ikke kan oplyse om navn og der derfor heller ikke vil findes en, som kan vidne at det er sandt ?

Svar:

I kan godt blive skilt ved bevilling, hvis I begge underskriver erklæring om at manden har været utro.

Hvis I er enige om at blive skilt, behøver I slet ikke omtale utroskaben i ansøgningen om skilsmisse.