Hæfter jeg for min eksmands gæld, hvis vi flytter sammen igen?

Min mand og jeg blev separeret i 1994, men først skilt i 1999. Vi har levet adskilt lige siden 1994.

Kan min mand og jeg flytte sammen igen (og genoptage samlivet uden at blive gift) uden at min mands kreditorer, herunder skattevæsenet, kan rejse krav over for mig?

Svar:

I kan godt flytte sammen  uden at ægteskabet genopstår, da I jo er skilt og ikke blot separerede.

Din hæftelse for hans gamle skatter genopstår ikke ved en samlivsgenoptagelse, når I er skilt. Det ville den gøre, hvis I kun var separerede.