Skal min datter betale 3 måneders husleje til sin eks-samlever?

Min datter har boet sammen med sin kæreste i 2 1/2 år i hans ejerlejlighed, hvor hun har betalt husleje til ham, og de har været fælles om de daglige udgifter til mad, lys, varme, tv og hvad der ellers er af fælles udgifter.

Min datter har gjort det forbi med ham, fordi hun ikke ønsker at leve sammen med ham mere. Ii den forbindelse mener han at hun skal betale 3 mdr. husleje, da det er den normale opsigelse man har når man bor til leje. De har ikke lavet nogen form for kontrakt omkring husleje, da hun flyttede ind hos ham

Svar:

Det har din datters ekskæreste ingen juridisk grundlag for at kræve.

Når forholdet er gået i stykker, må ekskæresten betale alle udgifter på sin ejerlejlighed.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk