Kan jeg overtage lejligheden efter 1½ års samliv?

Jeg bor sammen med en pige i en lejelejlighed. Vi har boet sammen i 1½ år, men hun har nu valgt at flytte.

Lejligheden var oprindelig hendes, men jeg blev skrevet på lejekontrakten, da jeg flyttede ind.

Jeg har jo ikke boet der 2 år endnu, men kan jeg overtage den, idet jeg står i lejekontrakten?

Svar:

Hvis du har fået dit navn på lejekontrakten, så I begge står som lejere, har du ret til at fortsætte lejemålet - og det gælder uanset, om I har boet sammen i en uge, ni måneder eller to år.