Mister jeg min boligsikring, når min kæreste ofte overnatter?

Hvad skal der til for at man får fjernet sin boligsikring ?

Jeg tjener i øjeblikket ca. 16.000 kr. brutto og får en boligsikring på 1500 kr.

Jeg kommer sammen med en pige, som ofte sover her, men vi har adresse hver for sig.

Kan komunen fjerne min boligsikring af den grund ?

Svar:

Hvis den pågældende pige kan anses at "have fast ophold" i din bolig, selv om hun formelt har sin adresse et andet sted, så skal hendes indtægtsforhold med i beregningen af din boligsikring.

At din kæreste jævnligt overnatter hos dig er ikke i sig selv ensbetydende med, at hun har "fast ophold" i lejligheden. Men er en del af hendes indbo og tøj i din bolig, så kan hun koste dig boligsikringen - for nu at svare som spurgt.