Kan forældrene kræve, at deres 16-årige datter får en abort?

Min søn og hans kæreste er så uheldige, at hun er blevet gravid. Hun er 16 år og han er 17 år.

Problemet er, at hendes forældre mener, at de kan tvinge hende til abort, og at hendes kæreste ikke har noget at skulle have sagt. De har været sammen i 1 1/2 år.

SVAR:

Den gravide piges forældre kan hverken tvinge hende til at få foretaget en abort eller modsætte sig en abort.

Rent juridisk har jeres søn heller ikke noget at skulle have sagt i relation til abort eller ikke-abort.

Hvis pigen ønsker at føde barnet, så kommer hun til det!