Skal min indtægt medregnes ved min mands børnebidrag?

Jeg skal om kort tid giftes med en mand, som både betaler underholdsbidrag til sin tidligere kone og forhøjet børnebidrag til det ene barn af deres 3 fælles børn, som bor hos moderen.

Da hans tidligere kone bliver ved med at ansøge om forhøjelse af børnebidragene, går mit spørgsmål på, om min indtægt, som er på ca. 380 000 kr. om året, skal lægges oven i min tilkommende mands indtægt, når der beregnes forhøjet børnebidrag.

Svar:

I kan tage det helt roligt.

Din indtægt skal ikke tælles med ved udmålingen af, hvor meget din kommende mand skal betale i børnebidrag og hustrubidrag.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.