Skal begge forældre tillade, at 3-årigt barn medvirker i TV-udsendelse?

Kræves der tilladelse fra begge forældre, når et barn kommer med og bliver filmet og nævnt i en TV udsendelse som "single liv", hvor moderen  er med i programmet.

Forældrene er gået fra hinanden, drengen er 3 år og bor hos moren, men forældrene har fælles forældremyndighed.

SVAR:

Nej, det kræver ikke begge forældres tilladelse.

Når moderen har drengen boende hos sig, så vælger hun, hvilke sammenhænge han deltager i – herunder i en eventuel tv-udsendelse om moderen og hendes single-liv.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk