Hvem skal afholde konfirmationsfesten?

Jeg har et spørgsmål angående konfirmation.

Hvem skal barnet holde konfirmation ved?

Er det tilfældigt, alt efter hvor barnet er ifølge den normale samkvem på konfirmationsdagen eller er det hos den, hvor barnet har bopæl.

Kan barnet selv bestemme, hvordan konfirmationen skal afholdes. Altså om det er hos mor eller far eller en fælles konfirmation.

SVAR.

Det er bopælsforælderen, der afholder konfirmationsfesten, medmindre forældrene bliver enige om noget andet

Barnet kan ikke selv bestemme, hvordan konfirmationen skal afholdes, men forældrene bør da lytte til barnets egne ønsker

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus