Hvor meget samvær har faderen til min 2 måneder gamle datter ret til?

Hvor meget tid har min kæreste ret til at se vores lille datter på 2 måneder, hvis vi går fra hinanden?

Og hvor skal han bruge den tid henne?

Er det ikke hos moderen?

Og hvornår må han tage hende med ud, hvis han vil det?

Svar:

Udgangspunktet er, at der alene vil blive fastsat et par timers samvær om ugen med et så lille barn. Formålet med samværet er at opbygge kendekontakt mellem far og barn. I den helt spæde alder er det typisk, at samværet foregår i moderens hjem.

I takt med barnets alder vil samværet kunne udvides til samvær af længere varighed, herunder med mulighed for samvær udenfor hjemmet.

Når barnet er ca. 2½ år gammel også samvær med overnatning.

Med venlig hilsen

Ida Lange Lawaetz
Advokat (L)

Postboks 137,
Vænget 22,
4400 Kalundborg
tlf. 59 57 50 00
fax 59 57 50 01