Kan jeg som studerende få nedsat børnebidragene til under normalbidraget?

Jeg er studerende, har min SU og erhvervsarbejde ved siden af, men har ikke penge til bidrag til moderen, der nu bor sammen med en anden mand og selv er højtlønnet.

Jeg er begyndt at tage en uddannelse, da jeg aldrig har fået en sådan. Kan jeg få nedsat normalbidraget, som jeg betaler til min ex, som jeg har 2 børn med?

Det er meget svært for mig at betale det fulde beløb, kan dette nedsættes af myndighederne?

Svar:

Det er mig bekendt meget vanskeligt at få bidrag fastsat til under normalbidraget, se f. eks. denne afgørelse

TFA 1998.367 CD: Fader skulle betale normalbidrag, selv han var flygtning uden andre indtægter end lommepenge på 69 kr. om dagen..