Mister jeg børnebidraget til min 14-årige søn, hvis han selv tjener 1.800 kr om måneden?

Min 14½ år gamle søn har fået sig et fritidsjob, hvor han tjener ca 1.800 kr. om måneden. Dejligt at han gider gøre en indsats for at tjene sine egne lommepenge.

Jeg får p.t. normalbidrag til min søn fra hans far. Pengene udbetales forskudsvis af kommunen hver måned.

Nu har jeg ladet mig fortælle, at hvis min søn tjener det samme eller mere end børnebidraget fra hans far mister jeg børnebidraget - kan det virkelig passe ?

Svar:

Nej, det passer ikke

Børnebidraget nedsættes slet ikke på grund af barnets egen indkomst