Kan min eks-kone forbyde, at man søn kører knallertcross under samvær?

Kan min eks-kone diktere, at min dreng på 13 år ikke må køre knallertcross, når han er hos mig?

Kan hun overhovedet bestemme, hvad vi må og vi ikke må, så længe det er lovligt og forsvarligt. (vandski m.m.)

Det foregår naturligvis på lukket bane (mark) med brug af styrthjelm og sund fornuft.

Svar:

Nej, din eks-kone kan ikke bestemme, hvad I må/ikke må foretage jer under samvær - så længe det, der foregår, er forsvarligt.

Der er nu engang forskel på, hvad man vurderer som forsvarligt, så inden der evt. opstår en for stor konflikt mellem Jer, vil jeg råde dig til at kontakte statsforvaltningen og bede om en vejledning i den konkrete situation.

Med venlig hilsen

Ida Lange Lawaetz
Advokat (L)

Postboks 137,
Vænget 22,
4400 Kalundborg
tlf. 59 57 50 00
fax 59 57 50 01