Skal jeg betale højere børnebidrag, hvis jeg flytter sammen med min kæreste?

Jeg er separeret fra min kone. Lige for tiden er hun vældig interesseret i, om jeg bor sammen med en anden, idet hun mener, at hun er berettiget til højere børnebidrag fra mig, hvis jeg ikke bor alene.

Har hun ret i det?

Jeg betaler alm. børnebidrag til to børn plus 100%.

Svar:

Nej, det har hun bestemt ikke ret i.

Børnebidraget fastsættes udelukkende på basis af din bruttoindkomst, og en ny samlevers eller ægtefælles indkomst tælles således ikke med.