Skal vor 15-årige søn have sit eget pas?

Skal vores søn på 15 år have eget pas, eller er det ok, at han står i vores (forældres), vi skal sammen på ferie.

SVAR:

Da Jeres søn er fyldt 15 år, skal han have sit eget pas. Dette gælder, selv om I rejser sammen, og selv om han står i Jeres pas.

Fra d. 01.10.2004 skal alle børn - uanset alder -  have deres eget pas. Børn, der er indskrevet i pas før den 1. oktober 2004, kan dog fortsat rejse med deres forældre eller andre voksne personer, hvis pas de er indskrevet i, indtil disse pas udløber.