Bliver vor ægtepagt om deling af kapital- og ratepensioner ugyldig, når den først lyses i januar 2007?

Vi har i december 2006 hos jer bestilt en formular til ægtepagt om ligedeling af samtlige kapital- og ratepensioner.

Vi har først fået ægtepagten tinglyst i januar 2007.

Har det indflydelse på ægtepagtens gyldighed, at vi først har tinglyst ægtepagten efter d. 31.12.2006?

Svar

Det spiller ingen rolle for ægtepagtens gyldighed, om ægtepagten er lyst før eller efter d. 31.12.2006. Det afgørende er, at ægtepagten er tinglyst

Der er lyst over 5.000 lignende ægtepagter i januar 2007.

Der er mange, som tror, at ægtepagter om ligedeling af kapital- og ratepensioner skal være oprettet før d. 01.01.2007, men det er og bliver en alvorlig misforståelse.

Indtil nytår kunne den part, som ønskede ægtepagten, true med at søge separation, hvis den anden ikke ville skrive under.. Nu kan den pågældende kun true med at blive!

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus