Kan jeg indsætte mine to søstre til at få forældremyndigheden, hvis jeg dør, før mine 3 børn bliver myndige?

Jeg har følgende spørgsmål vedrørende et børnetestamente - formular nr. 234.

Kan jeg indsætte 2 personer som forældremyndighedsindehavere?

Min mand er død og jeg har alene forældremyndigheden over mine 3 børn.

I tilfælde af min død ønsker jeg mine 2 søstre indsat som forældremyndighedsindehavere for mine børn, men kan jeg skrive 2 navne på?

Svar

Du kan kun indsætte to personer til at få forældremyndigheden i fællesskab, hvis der er tale om et ægtepar

Du kan således ikke indsætte dine to søstre som fælles forældremyndighedsindehavere.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus