Hvor kan jeg klage over min læge?

Min dreng på 9 år har før sommerferien fået mange skovflåter på sig.

Rune havde nogle symptomer, som jeg kunne se måske var tegn på borrelia burgdorferi infektion. Jeg havde ham til læge 2-3 gange. Anden gange bedt jeg lægen om at tage en blodprøve. Jeg fik at vide, at det ikke var nødvendigt, men at jeg skulle vente og se, hvordan tingene udviklede sig. Rune blev ved med at være træt have hovedpine og på et tidspunkt udslæt. Til sidst har jeg insisteret på en blodprøve,selvom lægen holdt fast ved at det ikke var nødvendigt. Prøven var positiv.

Hvem har ansvar og hvem kan jeg klage til over sådan en behandling? Jeg havde ham til læge så mange gange og er meget træt af deres ligegyldighed.

SVAR.

Du kan klage over den pågældende læge til Patientklagenævnet, og det kan du eventuelt læse en del om i emne nr. 172 på vor linje.

Skulle du ønske nærmere klagevejledning, så kan du henvende dig til statsamtet, der er blevet pålagt at give en sådan orientering.