Må hospital forbyde brugen af E-cigaretter på hospitalet?

Min kone arbejder på et hospital, hvor der pr. 01.03.2013 er indført rygeforbud på hele hospitalets område for ansatte.
De skriver også, at brugen af E-cigaretter er omfattet af dette forbud, hvilket lyder forkert i mine øren, da jeg har læst at E-cigaretter IKKE er omfattet af rygeloven?

Har jeg ret eller kan de bare lave egne regler?

SVAR

Den enkelte institution kan gennemføre egne regler, fx om E-cigaretter, så det har ikke noget med den såkaldte rygelov at gøre.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

JuraEksperten.dk