Må min eks-mands samlever kalde sig farmor over for mine børnebørn?

Jeg er biologisk farmor til et par små børnebørn.

Min ex mand, børnebørnenes farfar og jeg lever hver vores liv.

Jeg er gift igen, og min mand kalder børnebørnene bedstefar.

Nu er der opstået det problem, at min ex mands samlever er begyndt at kalde sig farmor. Jeg oplever det som ren chikane fra min ex mand og hans samlevers side.

Hvilken mulighed har jeg for at stoppe dette juridisk?

Svar:

Det har du juridisk set ingen mulighed for at stoppe.

Din eksmands samlever må godt kalde sig for ”farmor”, selv om hun udelukkende er ”papfarmor” for de to børnebørn.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

www.JuraEksperten.dk