Må min 17-årige datter købe hus sammen med sin kæreste på 21 år?

Min datter på 17 (bliver snart 18) vil købe hus med sin kæreste på 21. De skal eje huset begge to, men det er hende, der har pengene til udbetaling m.v.

Kan man overhovedet købe noget før man er myndig.

Som mor og formynder for "barnet" er jeg bestemt ikke særlig stolt af situationen.

Hvordan sikrer jeg bedst, at hun ikke bliver snydt.

Svar:

Når din datter er mindreårig og dermed umyndig, skal hun have statsamtets tilladelse til at købe fast ejendom, og det er normalt meget svært at få en sådan tilladelse.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus