Skal man betale licens for at høre radio på PC?

Vi er kommet til at diskutere, om der skal betales licens for at høre radio (og for den sags skyld, også se tv), på en PC.
DR reklamere i øjeblikket for, at man kan høre deres programmer, på internettet.

Ville DR kunne kræve licens, blot man har en PC der tilsluttet internettet???

Svar:

JA!

Efter den nye lov om såkaldt medielicens, der er trådt i kraft d. 01.01.2007,  skal der betales licens til DR, hvis man har en pc, der er tilsluttet internettet via en hastighed på 256 kbit/s eller derover. Og det gælder uanset, om man rent faktisk hører radio eller ser tv på sin pc-skærm.