Hvor længe skal man vente på svar fra det offentlige?

Jeg ønsker et spørgsmål omkring forvaltningsloven belyst:

1. hvor lang tid har en forvaltning til at svare på et spørgsmål ?

2. såfremt der er en tidsfrist i forvaltningsloven - hvilke sanktionmuligheder er der overfor det offentlige såfremt de (forvaltningen) ikke overholder loven !

Svar

Politikerne har tænkt sig godt om, da de i 1985 vedtog forvaltningsloven, for den indeholder ingen svarfrister - eller hvad man nu skal kalde det.

Men det kan være, der er særlige regler inden for det område, din sag omhandler. Prøv eventuelt at skrive lidt mere konkret om din forespørgsel, og i så fald undersøger jeg, om der er nogle regler, du med fordel kan bruge.