Skal lejer af værelse betale tv-licens?

Jeg har en lejer boende på et enkelt værelse i min lejlighed, som er en lejelejlighed. Der er hverken separat køkken eller bad tilknyttet værelset, men det deler vi om.

Nu har min lejer købt nyt fjernsyn og derfor fået en efterfølgende opkrævning på licens. Det er jo helt normalt når man køber nyt fjernsyn/video, men skal hun selv betale dette? Når jeg som "ejer" af husstanden betaler licens?

Svar:

En licens dækker licensbetaleren, hans/hendes samlevende ægtefælle eller samlever i ægteskabslignende forhold og deres hjemmeboende børn, såfremt husstandens medlemmer er tilmeldt folkeregisteret på samme adresse.

Dette betyder, at din lejer selv skal betale licens for det opstillede fjernsyn