Må man fotografere nøgne piger på stranden?

Forleden kunne man læse i avisen, at et mand var blevet arresteret for at fotografere nogle piger der badede nøgne fra offentlig strand.

Hvis jeg husker rigtigt har jeg læst i et fotoblad for flere år siden, at man GODT MÅ fotografere på offentligt område.

Hvis folk ikke vil fotograferes uden tøj, kan de jo bare lade være med at smide det hvor andre kan se dem.

Man må bare ikke f.eks. sætte billedet i avisen og kompromittere folk.

Er der kommet nye regler, eller husker jeg bare forkert ??

Hvad er reglerne for fotografering ude i "samfundet" ??

Venlig hilsen

"Kanonfotografen"

Svar:

Kære kanonfotograf.

Du kan godt fotografere på offentlige områder, men du må ikke stille skarpt på enkeltpersoner, medmindre du har fået deres tilladelse.

Derfor må der kun skydes såkaldte oversigtsbilleder på en strand, hvor piger bader nøgne.