Kan jeg vende tilbage til mit tidligere efternavn?

Jeg har i 1986 erhvervet et efternavn på grundlag af et ægteskab, hvilket blev opløst i 1997.

Jeg beholdt efternavnet indtil 2001, hvor jeg på ny blev gift og antog den nye ægtefælles efternavn.

Da jeg igen skal skilles, vil jeg gerne vende tilbage til min første ægtefælles efternavn, hvilket jeg har benyttet i 11 år.

Kan det godt lade sig gøre ?

Svar:

Du kan godt antage dit tidligere efternavn, selv om dette er erhvervet ved ægteskab. Det fremgår af navnelovens § 4 1).