Må man køre sort med DSB, når billetautomaten ikke virker?

Jeg en aften skulle med s-tog og ville købe en billet. Billetautomaten ude af drift, og DSB billetkontor var lukket.

Måtte jeg køre sort (det gik godt), men hvis der var kommet kontrol ville jeg så få en bøde eller var jeg i min gode ret til at køre ???

Svar:

Du ville ikke være i din gode ret til at køre med toget, men en konkret vurdering af din adfærd og de omtalte omstændigheder kunne måske føre til, at du ikke ville få en bøde.