Skal man have en fast folkeregisteradresse?

Hvis man siger sin lejlighed op, og ikke får en ny. Er det så tilladt her i dagens Danmark at være uden fast adresse (bo hos venner, familie uden at betale husleje) og dermed uden fast bopæl.

Hvad siger reglerne omkring dette?

Svar:

Du kan udmærket bo hos venner og bekendte, men du skal have registreret din folkeregisteradresse et af de steder, hvor du sover og overnatter. Eller mere nøjagtigt, så skal du have registeret din adresse på det sted, hvor du oftest sover og overnatter.