Kan min nye læge overtage min journal hos min gamle læge?

Jeg ønsker at skifte læge og vil i den forbindelse være sikker på, at min nye læge kan få udleveret/overtage min journal fra min nuværende læge.

Det har ikke været mulig for mig, at "støve" noget juridisk op om emnet, men kun om aktindsigt i lægejournaler, og det handler det ikke om.

SVAR.

Du kan forlange, at din læge skal udlevere journalen til den nye læge, og det er i øvrigt almindelig praksis i forbindelse med et lægeskifte.