Kan vi oprette en forening med 4 medlemmer?

Vi er 2 ægtepar som ejer 2 sejlbåde. Vi har besluttet at oprette en forening som tager målsætning mod at styrke sin livskvalitet.

Kan vi oprette en forening hvor det kun er os fire der både er bestyrelse og foreningen? Eller kræves der medlemmer?

Svar:

Det kan I såmænd sagtens.

Men jeg har en smule svært ved at se den dybere mening med det.

Den ideelle målsætning, I beskriver, har vi også, hver gang vi mødes med vennerne, men vi laver nu ikke en forening af den grund.

Du kan her på siden læse en grundlæggende introduktion til foreningsretten.

Med venlig hilsen

Etos Advokater

Viggo Bækgaard